tisdag 24 mars 2009

Våfflor

Imorgon är det våffeldagen och jag är grymt sugen på några. Hallonsylt och en klick grädde. Mums. Kanske kan jag beställa ett gäng av mamma?

I helgen åker jag hem till Älmhult. Då blir det 20-års fest för Anne även och lite tid med mamsen och papsen.

I helgen är det också Earth Hour, och då ska man stänga av all elektronik mellan halv 9 och halv 10. Jag kommer inte ha något på den dagen, efter att jag åkt hemifrån. Sen just på kvällen kommer jag ju vara i väg så då släcker vi nog inte där. Arla har till och med svarta mjölkpaket för att uppmärksamma det här. Jag hade köpt ett, bara det hade funnits på lättmjölken. Och varför skriver jag en massa om mjölkpaket? Jag vet faktiskt inte. Men jag hittade en intressant tanke precis. Jag som gillar matte.

"En nolla är ingenting värd, men om man sätter en stark siffra framför är den värd mycket." William Shakespeare

Nu ska jag se till att vi kan låna mam och paps bil nästa helg, då vi drar upp till Stockholm. Vi måste ju ta oss dit på något sätt.

Inga kommentarer: