torsdag 19 mars 2009

Magi

Imorgon ska jag kasta mig ut i en magisk, okänd värld. Handdockans värld. Jag måste tro på det. Det finns magi. Jag och Tiger ska skapa den imorgon. Vi ska berätta om hans vänner Sköldpaddan och Haren som ska tävla. Sköldpaddan vinner efter att Harens malliga ego tagit över honom.

Imorgon ska vi också prata om olika naturtyper, sen ska barnen få göra egna småbilder av de olika. Det ska bli kul och jag får ha en grupp själv.

Sen blir det en fika med Samira, trevligt trevligt. Jag hörde någon som sa att

Just nu snurrar Z:an och W i mitt huvud, letar olika ord och ramsor på dessa bokstäver. Den här gillar jag bäst.

"Zebran är ett randigt djur,
ränderna går aldrig ur
för dom är utav en sort,
som ej ens kan tvättas bort."


Magin skapas imorgon. Magi. Låt oss skapa magi.

"Magi är att tro på sig själv, om du kan göra det, kan du göra vad som helst." Johann Wolfgang von Goethe

Inga kommentarer: