söndag 15 mars 2009

Nu då?

Jag har precis varit iväg på Friskis, skönt och hela kvällen är fortfarande kvar. Jag ska verkligen försöka komma igång nu. Jag har varit en gång tidigare i vecka och nu i veckan får jag ta mig dit ett par dagar i alla fall.

Igår såg jag på finalen i melodifestivalen, och jag tycker faktiskt att rätt låt vann. Det viktigaste är att det blir den låten som tittarna vill, inte juryn. Jag förstår faktiskt inte varför det ska vara 4 tävlingar, men dueller och röstningar hit och dit, sen andra chansen och en final med olika jurys. Det blir för mycket och visst är en del låtar bra, men inget som kan slå ute i Europa. De jag trodde på mest var BWO, men de har också gjort bättre låtar än den de tävlade med.

Nu ska jag strax laga mat. Jag är hungrig. Det blir kyckling, någon form av pommes och så får jag väl svänga ihop en sås också. Igår åt vi planka med fläskfile och räkor. Mycket gott ju. Det borde man ju kunna göra hemma också. Vi har fått tidningen lagalätt, och där finns en veckomeny. Jag tänkte att vi ska försöka följa den, den här veckan, så vi slipper komma hem vid halv fem, fem och undra vad vi ska äta.

"Ju mer sand som har runnit genom livets timglas, desto klarare ser vi genom det" Niccolò Machiavelli

En mycket intressant tanke om att vi blir klockare för var dag som går. Att vi lär oss varje dag och får mer erfarenheter att bygga våra val på.

Inga kommentarer: