måndag 17 augusti 2009

Bakken

Lördagen blev en skojig tripp till Bakken. Jag tog mig över skräcken för en berg- och dalbana som jag åkte när jag var liten. Jag har nästan aldrig varit så rädd och ogillat något så mycket som när jag åkte den. Känslan var att banan försvann in under en och att man liksom var på väg att åka upp och ner. Med tanke på hur lite man satt fast, så är det ingen rolig känsla. Dessutom, den gången, skrek alla idioter "en gång till, en gång till" vilket uppfylldes. Så jag tvingade, gråtande, åka berg- och dalbanan två gånger. Den här gången, var jag så rädd, ja helt paralyserad, i första backen på väg upp att jag till och med glömde bort att skrika på vägen ner. Annars hann vi med att åka många andra roliga karuseller och attraktioner, så en helt lyckad dag. Den roligaste var en attraiktion där man kunde spruta vatten på varandra. Jag skrattade så att jag inte orkade pumpa fram mer vatten och blev riktigt blöt.

Inga kommentarer: