söndag 2 augusti 2009

Lyxhelg

I helgen har vi verkligen skämt bort oss, men oj vad skönt det är. Fredagsnatten började med en söt överraskning från älskling, så nu ska vi på Winnerbäck i höst. Det blir nog riktigt bra. Igår kom vi till Ystad, fast planerna från början var Simrishamn och en fiskkrog. Efter att ha stressat till bussen och kommit i tid inser vi att älskling glömt sitt busskort hemma. Det var bara att cykla hem igen. Efter det tog vi bussen till Ystad och gick omkring där. Vi åt istället för fisk, skaldjurspasta och hamburgare. Väldigt gott och väldigt mycket mat. Jag gillar restauranger som man slipper gå hungrig ifrån, speciellt när priserna var som här. Sen tog vi tåget till Malmö och där badade vi i havet och åt glass. När vi kom hem igen så hade vi bara en mysig kväll, för vi firade 1 år och 11 månader. Kan du fatta, älskling, om en månad har det gått 2 år? Underbart, och det här är bara början på en livslång kärlek.

Idag har vi varit i Höganäs på outleten där med älsklingens syster och sambo. Det blev nya skor till älskling, en vit skål från Höganäs, ett rosa Mine-glas som jag längtat efter, slickepott, smörkniv och två blåa vattenglas. På vägen hem åt vi mat på en fiskrestaurang och jag fick varmrökt lax som jag varit sugen på jättelänge nu. Älsklingens syster och sambo var med uppe hos oss en runda när vi kommit hem. Vi åt fruktsallad och jag drack grönt citronte. Det är verkligen gott, jag dricker alltid det på jobbet.

Vi har som sagt verkligen skämt bort oss, men det är vi värda och det är bara riktigt kul.

Inga kommentarer: