tisdag 25 augusti 2009

Skrivpuff 237

Jag har tänkt
rätt länge nu

närmare bestämt
trehundranittiotvå dagar

Att jag önskar
boka en enkel biljett

Ta flyget mot USA
och finna en plats

Jag ska fråga om jag
följa utvalda människorna med

Jag ska hitta en rymdstation
och lämna vår himlakropp

Jag har alltid
längtat

Väntat på månen
sökt efter solar och stjärnor

Varje dag och natt
har jag haft dem i min blick

När min raket skjuter iväg
ettusen kilometer i timmen

Då är jag inte rädd
bara ett steg närmre

äntligen på väg

(Skriv om en idé du inte genomfört (än)!)

5 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Hm, nja, lite svårt blir det nog att genomföra ide´n, men what a heck fuglesang kan ju, så vem vet. Om några år kanske det är din tur.

Drumalex sa...

Även om jag gillar sciense-fiction så skulle jag nog gärna avstå din dröm. Läser nog hellre om den än att uppleva den. Du kanske blir den första författaren i rymden!

liselotte sa...

Läser gärna mera från din författarstol i rymden

Miss G sa...

gillar den drömska tonen i dikten - och hur du tar oss med bort bort...

Tjotten sa...

Kanske ingen bra idé, men en underbar härlig dröm. Vem vet kanske kan den bli verklig. Utvecklingen snurrar på så snabbt.