lördag 22 augusti 2009

Skrivpuff 234

Du kan laga mig med din närhet.

Du har gjort det förut
jag vet hur det känns

Jag vet hur det smärtar
när hjärtat brister
delar sig i två
och du tar ena halva med dig
när du går

Så därför lever jag
i din frånvaro
med halvt hjärta i bröstet
halv lust att le
och störst längtan tillbaks

till din närhet

När du kommer
gör du mig hel
och trots all saknad vill
jag ge dig hela mitt hjärta
byta ut det mot ditt

ha det i min närhet

Och jag vet att du
lagar mig
räddar mig när jag
på väg att gå sönder
som du gjorde i morse

med din närhet

Då fångar du mig i din hand
och hjälper mig med vackra ord
mjuka kyssar och värmande blickar
du tar hand om mig
visar all din kärlek

Ibland undrar jag
om jag gör det samma för dig
om jag finns där lika starkt
som du är där för mig
men jag önskar

att få dela din närhet med dig

Jag vill säga
att jag lovar
att stanna här hos dig
för det vi gjort tillsammans
ska för alltid vara vårt

Du kan laga mig med din närhet

Du har gjort det förut
jag vet hur det känns

Jag vill leva i din närhet

(Ett med många betydelser att skriva om: LAGA)

5 kommentarer:

Drumalex sa...

Låter som om hon är lite väl beroende av honom. Är det bara ömsesidigt så gör det ju ingenting. men en vacker dikt som vanligt.

Sofie B-C sa...

Vacker text!//Sofie

Lillemor sa...

"med halvt hjärta, halv lust att le" mycket vackert!

Heureka sa...

En vackert beskriven dikt av en mycket sårbar person. "The sensitive kind."

Charlotta sa...

"och trots all saknad vill
jag ge dig hela mitt" Starka känslor.