tisdag 11 augusti 2009

Sömn

Nu har jag tänkt, analyserar, funderat över mina sovvanor. Under sommar, när jag gått upp vid halv sex nästan varje dag har jag haft som mål att somna tidigt på kvällen. Det har ju gått bra, ungefär måndagen och om jag har tur även tisdag. Tur och tur, det är väl jag som väljer. Men ju närmre helgen kommer desto längre är jag uppe, i tron om att det inte spelar någon roll eftersom jag kan få sova ut på de lediga dagarna. Och den här veckan, sista jobbveckan, känns som fredag. Att det inte spelar någon roll hur länge jag är uppe eller hur lite jag får sova för sen kommer jag ha många lediga dagar. Det är nog anledningen till att jag fortfarande är upp just nu. På måndag tänker jag ta sovmorgon.

Det känns ungefär så här. Jag vet, att på morgonen önskar jag inget hellre än att någon ska tala om för mig, att jag inte behöver jobba, att jag bara kan somna om igen. Så därför tvingar jag mig själv, ibland, att lägga mig när klockan säger mig att det är dags.

"De flesta människor tillbringar sitt liv med att gå och lägga sig när de inte är sömniga och stiga upp när de är det." Cindy Adams

Inga kommentarer: