lördag 22 augusti 2009

Kakor och svart blick

Igår gjorde jag ingenting, verkligen ingenting. De får kompensera att jag bakade tre kakor på torsdagskvällen. Jag fick verkligen för mig att smöret hade gått ut med två dagar, så tänkte att det var lika bra att baka upp det. Det blev kärleksmums, kolasnittar och kokostoppar till älsklingen. När jag ungefär var klar insåg jag att smöret hade en månad kvar av hållbarheten, men goda kakor blev det.

Nu är jag snart på väg att packa för att åka till mina föräldrar i eftermiddag. Det blir kräftskiva och kanske kommer mormor och morfar dit. Imorse var jag dock tveksam till om jag skulle orka. Jag stod i köket och allt blev bara svart, jag svettades och darrade. Det var verkligen läskigt, jätteobehagligt. Så istället för att sätta upp tält, gick jag och la mig igen. Nu känns det bättre. Jag hoppas inte det blir likadant imorgon, för då är det ju golftävling.

"Tacksamhet är hjärtats minne." Jean Baptiste Massieu
"Tack den som bryr sig." Norskt ordspråk

Och tacksam är jag för att älskling finns vid min sida. Med sin närhet får han mig att må bra i allt det jobbigt. Allt han gjort kommer alltid att vara etsat i mitt minne, i mitt hjärta. Så jag säger igen, tack för att du bryr dig.

Inga kommentarer: