måndag 10 augusti 2009

Kanothelg

Vi paddlade hela lördagen, med avbrott för mat och fika så klart. Jag och min älsk har ju fått rutin på det nu. Det gick mycket bättre och rakare än förra året. Den största skylten om kanotrastplats hade nog det sämsta läge.

Kvällen blev ännu mer god mat och så kräftor. Första kräftskivan i år alltså. Klockan 11 skulle vi ut och gå. Först gick vi en liten runda, vilket gick mycket bra i månskenet och under stjärnklar himmel. Tills vi skulle gå en lite längre runda i skogen och jag menar verkligen mitt i skogen. Det var inte ens en stig, det var stenar, grenar, högt gräs och ett träsk. Allt gick bra tills mamma stukade foten och hon som ska till sjukgymnasten denna vecka. Hur ska hon förklara den här stukningen?

Ett besök på konstgalleri blev det på söndagen också. Tänk om det kommer en dag då jag kan ha mitt eget.

Flera bad på olika platser hann vi med också. Jag gillar att bada väldigt mycket. Det gäller ju att passa på nu när sommaren är här.

Inga kommentarer: