torsdag 13 augusti 2009

Skrivpuff 225

Fågel Fenix i kanten av ditt hjärta
sitter där vakande
med skyddande vingar
i kärlekens färg

Och hans tårar ska läka såren du fått

Han svalde giftet i din kropp
som en gudomlig fader
villig att offra allt för dig
och han återvänder alltid igen

Och hans tårar läker såren du fått

I frihet han flyger
tar dig med
dit ingen ondska når
och alla dig förstår

Och hans tårar har läkt såren du fått

Du är den finaste jag sett
jag är din fågel Fenix
med vacker röst
och skyddande vingar

Läkande tårar fäller jag för dig

(Skriv 5 favoritord på F och en berättelse där minst två av dem är med)

2 kommentarer:

Jenny H sa...

Vackert skriven! Och vackert budskap! Fint!

Fågel Fenix var också en av de ord jag tänkte på rent spontant vid funderingar över F-ord, men för mig blev det andra som fick vinna och skrivas om.

Tack för att jag fick läsa!

Charlotta sa...

Fin dikt. Gillar hur läkningsprocessen går framåt tills såren redan har läkt.