onsdag 15 april 2009

Avslut

Just nu är det mycket att göra. Älskling och jag är mitt uppe i vårstädning av balkongen, men det börjar se riktigt bra ut. Vi har möblerat om och köp nya mattor. Vi har planterat om blommorna och idag har jag ätit min kvällsmat där ute i kvällssolen.

På lördag är det avslutning med Näktergalen. Det känns vemodigt och tråkigt slutet är så när. Kanske ska vi träffas igen, de får mitt mentorsbarn avgöra. I så fall blir det inte förrän till hösten igen. Imorgon ska vi träffas för att ha vår egen lilla avslutning. Som mentorer är vi inte bara förebilder under en period i barnets liv, utan också en förebild i hur man startar och avslutar en relation på ett bra sätt. Det kan vara svårt att veta hur mycket man betyder för sitt barn, men det är väldigt mycket och man påverkar dem också mycket. Det är både fascinerande och skrämmande.

"Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död" Latinskt ordspråk

Jag har bara ett liv och det är mitt.

Inga kommentarer: