tisdag 7 april 2009

Pappa 50 år

Idag fyller min pappa 50 år. Tänk att han har funnits så länge. I nästan 20 år har också jag funnits med honom.

Vi började dagen med fika hemma hos mig. Frallor med räkröra. Sen var eftermiddagen pappas, så då stod fågelskådning på menyn. Vi körde bilen till Karpalundsdammarna. Där letade vi efter en pungmes, men hittade istället en stiglitz. Vi körde sen längre söder ut tills vi kom till Vombsjön. Där blev de mer fågelskådning och även tårtkalsa. Gul prinsesstårta. vi möblerade om vid fågeltornet, satte bordet i lä och skrämde i väg två andra fågelskådare. Vi letade också efter en svarthuvad mås, men den verkade svår att upptäcka bland alla skrattmåsar.

Vid fem var vi ner i Malmö för bowling och specialinbjudna gäster. Det kom som en överraskning för pappa och han hade inte heller räknat med bowling. Vi åt god italiensk buffé med pannacotta som efterrätt. Ljuvligt.

Vi hann så klart också med att slå ner ett par käglor.

Jag hoppas att pappa hade en bra dag. Jag är glad över att det är just du, min pappa, är min pappa.

"Födelsedagen är dagen man firar dig som en gåva till resten av världen." Richard David Bach

Inga kommentarer: