söndag 19 april 2009

Helgen

Igår tog Näktergalen slut. Det känns tråkigt, men det är ju det jag vetat hela tiden. Vi får se hur det kommer bli med kontakt längre fram. Nu ska det i alla fall gå en månad och träffas ska vi inte göra förren efter sommaren. Det var en trollkarl som trollade med igår. Jag förstår aldrig något och blir oftast alltid lika imponerad Samtidigt vill jag ändå inte veta hur det gör, trolleri ska ha ett magiskt skimmer över sig. Det ska vara mystik.

Igår blev också första turen på mc:n. Det var faktiskt inte speciellt varmt, jag borde verkligen haft mer kläder på mig. Vi var i Åhus och hälsade på Älsklings syster i deras hus. Vi köpte glass från Ottos.

Idag jobbar min älskade och jag ska tvätta. Jag tänkte också ta mig till Friskis för att träna ett pass. Jag har redan tränat två gånger denna vecka. Jag har börjat igen, så därför måste jag verkligen gå idag. Jag kan ju inte ge upp första veckan.

Imorgon kommer min handledare till skolan för att se hur jag är som lärare och vad jag är nervös. Eller, är jag verkligen det kanske inbillar jag mig bara för att man liksom borde vara nervös? Men jo, till en viss del är jag väl det. Det värsta är att jag inte riktigt kan förbereda mig. Jag har gjort ett superfint material med matteuppgifter för barnen att lösa. Sen ska jag bara knyta ihop och få barnen att lyssna på mig. Det svåra med människor är att man aldrig i förväg kan veta hur de ska reagera och bete sig.

Imorgon blir det Gessle. Äntligen, jag kan knappt fatta att det är imorgon. Det har gått snabbt. Det ska bli roligt. Idag måste jag bara kolla upp vilka tåg vi ska ta och hur vi ska gå. Det var tur att älsklingen fick ledigt från jobbet. Jag vill verkligen dela den kvällen med honom.

"Ingen människa borde ensam va'
När man kan va' ett par
i en sommarstad
På promenad genom stan" Gessle

Inga kommentarer: