fredag 24 april 2009

Skrivpuff 114

På väg mot nya äventyr. En segelbåt bort från en hamn. Lättar ankar och släpper tryggheten som varit väl förankrad i botten. En horisont så rak. Det finns ingen plats där himmel möter hav. Det du ser är bara en illusion. Allt är bara ett mönster i blånyanser. Allt från marint till turkost. Du kan tro att kanten närmar sig, att du till slut faller, men jorden den är rund.

Du kan räkna med mig. Jag ska hålla dig över ytan. Bära dig i stormar och genom vindar som river. När regnet slår mot seglen kan du gömma dig i min mitt. Jag låter dig vila när havet stillat sig och vaggar oss till sömns. Jag ska låta vindarna ta oss dit de vill.

Det finns inget slut på resan.

(En bild att skriva till)

3 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Kärleksfullt och tryggt! Att himmel möter hav är en illusion! Det är sant och jag gillade din formulering! Cissi

skimmer sa...

så härligt.
Gillade den trygga ansatsen,tillit, hhmmm ja det är en bra metafor.

Caisa - Skrivpuff sa...

Lungt och fint. Jag gillar ditt andra stycke där du med hjälp av båten, vattnet , havet förklarar din kärlek, din ståndpunkt.