onsdag 29 april 2009

Skrivpuff 119

Det varma vattnet omsluter mig. Den gula ankan guppar mjukt på knappt märkbara vågor. Himmeln kan jag precis se, genom en vit ram av trä. Den ser ut att vara långt borta. Fåglarna sjunger sina vårsånger för att locka fram en vän. Ett tjockt lager bomullslikt skum täcker vattenytan. Badkaret vilar på lejontassar. Handduken i mjuk frotté hänger på sin krok, väntande. Den lyser röd. Jag sluter ögonen. Den röda kudden är mjuk mot nacken. Idag kan jag slappna av. Jag minns de dagar jag slet med spackel och kakel för att skapa ett mönster på väggen. Äntligen färdigt möter vita plattor svarta som möter grå i en oregelbunden form. Väggskåpen är lackade i klar röd färg, söker handduken som söker röda glas på handfatet. Idén med betoning på rött ser jag framför mig. Där, på väggen hänger livbojen jag en gång fann på en öde strand.

(En bild att skriva till)

2 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Fint! Och en annorlunda komposition av ett badrum. Jag fick lust att se det:=). Cissi

skimmer sa...

ja det blev en starkt bildupplevelse. ut badet till livbojen..
mycket fin liten text.