måndag 11 maj 2009

Måndagkväll

Sitter just nu och väntar på att maten ska bli klar. Bulgursallad med kyckling. Kall sås till det. Jag hoppas det smakar. Ska bjuda älsklings pappa på middag. De är just nu nere och lämnar vår döda fikus. Nu är det stor plats på balkongen. Vilken insyn grannarna får. Vi får ta en riktig funderar över vad vi ska ha för växter där. Det känns lite tomt just nu.

I helgen var det tredje kalaset för pappa. Nu får vi fritt, framför allt älskling som mam och pap säger. Det var roligt att träffa hela släkten igen, händer ju inte allt för ofta. När det händer, som i helgen, är det roligt. God mat som vanligt böjd mamma på. Lax och pannacotta. Mums.

Mc vägen dit och hem. Min rumpa somnar när vi åker så långt, men en bensträckare hjälper lite iallafall. Vi har köpt ett headset, och det funkade över förväntan. Jag fattar inte hur vi kunna varit utan, resan blir ju hur mycket roligare som helst om vi kan prata med varandra. Och vi slipper alla småtjats som vi hade för att ingen av oss hörde vad den andre sa. Skönt nu.

Annat som hänt är att Samira flyttat hit. Hon var precis här en runda, medan jag städade. Men en del snack hann vi med.

Imorgon är det examination i bild och musik. Vi har fått sången "Den cyklande elefanten" som vi ska ha som grund för ett tematiskt arbete. Jag ska imorgon göra rörelserna till låten.

Inga kommentarer: