torsdag 14 maj 2009

Skrivpuff 134

Vackraste Du
Här sitter jag vid havets början, sandkorn mjuka som snö och snäckor till tusen. Ensam. Barn har byggt odödliga sandslott, drömmar har flätats ihop med vassen och solen har just stigit upp. Fiskmåsen jagar efter kärlek och fiskarna sjunger om framtiden. Vackraste Du, varför är du inte här? Jag vill dela morgonen med dig. Jag tror havet spelar för oss idag, jag hör en melodi som är precis som du. Orädd och stark, oförutsägbar. Jag vet du hade tyckt det var vackert.

Med all min kärlek
Den ende för Dig

PS. Ingen är vackrare än du

I min hand håller jag brevet, pappret är strävt och gammalt. Bläcket börjar flyta ut där tårarna har fallit. Hur kunde jag låta honom gå, utan att ta mig med? Jag håller brevet mjukt mot min kind. Jag tror jag kan känna hans hand, precis så där smekande som han gjorde varje morgon. En välbekant doft kommer smygande och nya tårar faller.

(En bild att skriva till)

1 kommentar:

skimmer sa...

Yes vackert drömlik sommarbild, längtan , superfin text!