söndag 31 maj 2009

Skrivpuff 151

Jag vill ge den här texten till både min mamma och min pappa. De är två av mina förebilder i livet. Det finns nog bara ett ord som kan beskriva hur jag känner inför dem, mina föräldrar. Det är kort, fyra bokstäver.

T-a-c-k.

Under alla år har ni funnits för mig. Ni har stöttat mig. Ni har visat mig nya vägar. Ni har tagit med mig på nya upplevelser. Ni ger kunskaper och lärdomar att ta med mig på livets väg. Ni stöttar och hjälper mig när jag behöver. Ni lyssnar på mig, visar ert intresse och engagemang. Vi skrattar. Ibland har vi bråkat och gråtit, men de ljusa stunderna är fler. Många fler och mycket mer betydelsefulla. Det är de jag minns, som jag bär med mig. Även om vi inte alltid träffas nu så saknar jag er. Jag vet att ni bryr er och det är så viktigt för mig. Ni har en speciell plats i mitt hjärta, där kommer ni alltid finnas.

(Skriv om en mamma)

Inga kommentarer: