måndag 1 juni 2009

Sommarvärme

Helgen började med en lugn dag. Ledigt från skolan och jag slappade mest hela dagen. På kvällen var Samira, älsklings syster och sambo hos oss. Skojit värre. Fruktsallad är underskattad, borde vi verkligen göra oftare.

Lördagen ägnade vi åt 50 + 75 års kalas. Mycket god mat, men som vanligt åt jag för mycket.

Hela gårdagen var jag och min älsk i Hässleholm och plockade ner tält från Siestafestivalen. Vi jobbade hela dagen i solen. Det var varmt, kan man säga, så innan vi körde hem var vi vid sjön och badade. Riktigt skönt faktiskt. Som vanligt när solen tittar fram klär jag av mig för mycket, utan att ta på solkräm. Idag går min hudton mot de rödare nyanserna.

Idag har vi haft drama i skolan. Jag ska på torsdag föreställa häst, kanin, det fina folket och kungen. Det blir spännande, något jag aldrig riktigt testat förut. Och som dramaläraren brukar säga

"Improvistaion är att få andra att må bra"

Eftermiddagen tillbringade Samria och jag på stan. Äntligen har jag hittat nya skor, som verkligen var fina och en ny bikini. Jag har busat en hel del med hennes katt också, oj vad den verkar tycka det är roligt. Jag saknar att ha ett litet djur att ta hand om, men jag får nog fortsätta vänta och längta ett tag till.

Inga kommentarer: