torsdag 4 juni 2009

Golftider

Snart är skolan slut. Det är inte många dagar kvar, faktiskt bara en. Jag tror inte den blir speciellt seriös, vi ska väl prata om utvärderingen. Jag har en hel del kvar att säga, faktiskt, som liksom inte passade in bland frågorna de ställde. Jag kan ändå inte fatta att jag redan gått ett år.

Imorgon kväll blir det ett besök hos mamsen och papsen igen. De är så snälla att de lånar ut sin bil till mig och älskling, så får köra hem den imorgon. Jag tror minsann att det blir en runda ut till golfbanan också. Där har jag inte tillbringat många timmar i år. Det är ju helt galet, jag som kämpade så hårt för något år sen. Men jag är redan golffrälst, det kommer att bli en del av mitt liv igen. Bara inte just nu. Och grejen är visst den att jag ska tävla nästa lördag. Jag och pappa ska spela en lagtävling så han får rädda mig.

"Golf är att förstöra en trevlig promenad." Mark Twain

Men ibland det som krävs för att göra den där promenaden helt fantastisk.

"Det är med golf som med kärlek. Om man inte tar det på allvar så är det inte roligt, och tar man det på allvar så kan det krossa ens hjärta." Torvald Gahlin

Full fokusering är vad som krävs på golfbanan, annars kan jag lika gärna låta bli.

Inga kommentarer: