torsdag 25 juni 2009

Hemma

Har precis varit hos Samira en stund, efter att hon varit här och ätit och sen handlat på Nettoset. Jag busade med katten, men försökte att inte klappa den. Ändå killar det i näsa och den rinner. Är det allergi? Jag vill verkligen inte vara allergisk mot djur, framför allt inte hundar. Jag vill så gärna ha en egen en dag ju.

Nu väntar jag på att älsklingen ska komma hem så jag kan få vara nära honom igen. Det har varit jobbiga och långa dagar när vi inte fått träffas. Jag saknar honom. Det gör ont. Snart är det bara en timme kvar tills vi ses igen, för det gör vi alltid efter tiden vi varit för lång ifrån varandra. Alltid.

2 kommentarer:

marmoria sa...

Det finns en hel del hundraser som många allergiker klarar. Bichon havanais, till exempel, som jag har - underbara hundar som man dock måste kamma hela tiden. Några andra är soft wheaten terrier, schnauzer, jack russel terrier, yorkshireterrier,beddingtonterrier, bichon frisé, bolognese, coton de tuelar, malteser, lagotto... Alla människor klarar inte alla raser men många kanske klarar någon? Det är bara att besöka en kennel någon timme och pröva!

Sandra sa...

Saknad är nånting jobbigt... I know.. Var glad att det bara gäller ett par dar max... jag har nu väntat i snart en månad och tack vare att jag blev sjuk och åkt tillbaka i älmhult missar jag de enda två dagar daniel är i lund för att flytta... så får nu vänta nästan exakt lika många dagar till verkar det som...pga en massa saker... suck... jobbigt ju!! ja menar två månader?? Det är ju superlänge... jag hoppas han minns mig...:P kram