tisdag 30 juni 2009

Man kan säga att det regnade

Ja, verkligen. Fem i fyra öppnar sig himmeln, och fem minuter senare ger jag mig ut redo med mammas paraply och barfota fötter. Jag springer som en galning och är faktiskt rädd när jag håller i mitt stålparaply över bron. Ändå är jag dyngsur när jag kommer fram till bussen.

Bussen på väg hem missar en avfart in till Broby, och får nästan för sig att han ska backa och köra in på rätt väg när en tjej säger att det får han inte utan han får köra fram till rondellen och svänga där. Jag undrar om han missade några hållplatser och om det var folk där som väntade på bussen. Jobbigt läge i så fall.

Min lillebror klarade uppkörningen idag. Jag är så stolt, men gud vad jag var nervös ett tag. Nu är jag glad för hans skull.

Igår var vi i Balsby och badade, eller tills älsklingen och hans brorsa inte vågade längre. De såg något som typ såg ut som en orm, vattensnok eller ål. Jag hade aldrig trott dem om jag inte själv fått se den. Nu får vi se om vi åker dit igen eller om de fegar ur.

Efter ett i alla fall skönt dopp åkte vi och plockade jordgubbar. 13 kr per liter. Mycket billigare ju än att köpa färdigplockade. Nu har vi hela frysen och kylskåpet fullt med röda, söta bär att njuta i framtiden.

Skip har fått åka in till djursjukhuset idag. Han har fått urinstenar och kan inte kissa. Stackars vovsing och nu ska han sova där, helt ensam två nätter minst. Han förstår säkert inte alls varför hans matte och husse lämnar honom där när han har så ont. På fredag får jag förhoppningsvis träffa honom igen. Då måste han ha kommit hem.

Ja, man kan säga att det regnade idag. Himmelen grät, men lite regn har väl ingen dött av?

"Ovan molnen är himmelen alltid blå" Norskt ordspråk

Och trots att ovädret får allt att verka grått kommer ljuset igen.

2 kommentarer:

Samira sa...

Här har det inte regnat men är säkert på väg hit då;) Kanske ses imon=) Kram

Samira sa...

Förresten glömde ju hehe...vad kul att Olof klarade uppkörningen=) Toppen!