fredag 5 juni 2009

Sommarlov

Äntligen sommarlov. Det var på tiden. Det gör inget att jag ska jobba hela sommaren, ändå helt annorlunda än skolan. Och imorgon åker vi ju iväg. Det ska bli underbart.

En annan tanke som slog mig idag är att det var exakt ett år sen jag tog studenten. Det är ofattbart. Tänk när man stod där, nervöst till tusen i gympasalen för sista gången, innan man sprang ut och skrek av glädje. Den dagen kommer aldrig mer igen.

Jag gillar sommaren. Jag väntar på att få smaka årets första jordgubbar, det bara måste bli på vår lilla semester. Jag är fylld av sommarkänslor just nu.

"Och nu så vill jag sjunga
att sommaren är skön,
och träden är så fina
och marken är så grön,
och blommorna är vackra
och höet lukta gott,
och solen är så solig
och vattnet är så vått.
Och lilla fågeln flyger
i boet ut och in,
och därför vill jag sjunga
att sommaren är min."
Astrid Lindgren

1 kommentar:

Samira sa...

Ta vara på varandra och njut under er lilla semester nu:) Det förtjänar ni! Hoppas den blir toppen och jag vill självklart höra allt ni gjort sedan. Tack för att du är min vän, jag säger det nog allt för sällan. Många kramar till dig.