lördag 20 juni 2009

Midsommarfest

Igår var en härlig kväll. Vi började med att få fram jordgubbarna, mycket fina. Vi var ute och plockade ännu fler blommor som vi skulle ha till kransar och några av tjejerna gjorde varsin. Under kvällens gång vissnade alla blommorna, men vad gör det. Kransar hade vi i alla fall.

Efter det så var det klassisk midsommarmat med sill, potatis, gräddfil, ägg och lax till mig som inte äter sill. Jag smakade ändå en bit, och just den var rätt okej, låg i en krämig sås och det gillar ju jag. Självklar sjöng vi ett par snapsvisor med hög röst och det blev ett par skålar.

Efter så gick alla iväg för att spela brännboll, och mitt lag borde faktiskt vunnit men någon sa att det visst inte blev så. Det enda problemen var att vi först inte hade något att slå med, men det fixade värden snabbt och lätt. Men när han provade sitt hemmagjorda rack slog han bort bollen så då började jakten på en nu. Väl tillbaka så hann vi med både dans runt den mycket fina midsommarstången och att äta jordgubbar med grädde. Mycket roligt och mycket gott.

På kvällen när solen gått ner cyklade vi till havet och badade. Kallt, men är det midsommar så är det. Då vill jag faktiskt bada. Innan badet åt vi jordgubbstårtan. Den var väldigt god och är ju ett måste på midsommarafton. Mums.

Vid tolvtiden satte vi igång grillen och åt mat. Inte för att jag var så hungrig, men potatissallad och flintastek gick ändå ner.

Och det bästa var väl ändå hela kvällen, alla var väldigt glada och verkade ha kul. Jag hade i alla fall en rolig och härlig kväll. Tack alla som var med och gjorde Midsommar till vad det ska vara.

1 kommentar:

Samira sa...

Gör ett nytt försök;) Minns inte exakt vad jag skrev. men tack för att ni tänkte på mig, gumman. Du anar inte hur glad jag blev. Å vilken kul dag å kväll vi hade=) Kramar