onsdag 6 maj 2009

Skrivpuff 126


Jag längtar. En dag. Efter sommar och värme, efter att få njuta ett ögonblick. En himmel som är oändligt blå, utan slut försvinner den bort. Den dagen kommer. Jag väntar. Idag är den här. En känsla av sommar fastnar i min hud och doften sitter i mitt hår. Jag bär den med mig, hem till dig. Jag sträcker mina händer mot dig, fingerspetsar smeker din kind. Du smakar på sommaren, en bit av mig. Jag låter mina läppar vila mot din hals. Du smakar kärlek. Sött som vanilj och mjukt som honung. Du smeker min själ med dina ord. Som sommarbarn leker vi tafatt på ängen, tills vi trötta faller ner. I sommarvärmen rullar vi runt bland högt gräs. Det kittlar våra nakna kroppar. Du fångar min blick, håller den kvar. Vi bjuder varandra på smultron från tunna strån.

Du är ett med himmeln, för jag vet att du är himmeln för mig.

(En bild att skriva till)

3 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Så kärleksfullt och längtansfyllt. Smakar sommar hela texten. OCh kärlek. Fint. Cissi

skimmer sa...

så fint, vackert och allt sommar. Så vacker särkilt den sistaraden!

malix sa...

det var kärlek det! på högsta nivå
sommar härligt :)