lördag 17 oktober 2009

En dag i lilla, kära Älmhult

Idag har jag gjort något jag aldrig gjort förut. Jag har skannat min kropp. Jag tror verkligen inte alls på sånt, men det var i alla fall kul att höra att alla mina värden var normala. När försäljaren började prata om nån pulverdiet slutade jag lyssna. Jag äter det jag tycker är gott och inte något jäkla pulver med vatten. Imorgon tänkte jag gå och prata med en som kunde kolla rörligheten.
Jag är ju överrörlig, så borde kanske träna för att göra något åt det. Vi får se vad som händer.

En shoppingrunda i lilla Älmhult blev det också. Mycket trevligt och väl behövligt. Ett par nya tröjor och byxor blev det. Nu behöver jag bara nya skor och de ska jag köpa i stan. Jag har redan hittat vilka jag vill ha. Jag tror jag ska höststäda min garderob inom en snar framtid. Det finns hur mycket som helst som jag aldrig använder.

Det är bara mysigt att gå runt på byn, det har jag gjort så många gånger förr. Ingen snö har jag sett ännu.

Inga kommentarer: