måndag 5 oktober 2009

Måndagstankar

Uppstart av storyline. Min roll heter Elisabeth Brown och är chef för en konsultgrupp som ska ta fram ett förslag på en ny skola i byn Måbra. Det här borde jag egentligen skriva på engelska, men jag har blivit helt tom i huvud efter att faktiskt ha skrivit hela min pretention av Elisabeth på just engelska. Jag har gjort en modell Elisabeth av papper, ståltråd och gips på bilden. Till slut blev jag mest stressad och ville bara hem. Ibland är det inte bra att vara så mycket perfektionist som jag kan vara, det tar för lång tid. Jag ska kämpa med engelska, jag vet hur viktigt det är i dagens samhälle. Jag förvånades ändå av mig själv, så mycket som jag förstod när lärarna pratade.

Här kommer ett tänkvärt citat, som skulle kunna vara en grundtanke för mig i min lärarutveckling. Det är sådana här lärare jag önskar att jag hade haft under min skolgång och som jag vill se fler av.

"Alla lärare kan förklara vad de förväntar sig av oss. Men en bra lärare väcker våra förväntningar på oss själva."

Nu är det Tinas Cockalong på TV och de har precis grillat halloumi. Jag är galet sugen på det just nu. Innan var det Halv 8 hos mig. Alla dessa matprogram gör sugen på att leka i köket och bara hitta på något riktigt gott.

Inga kommentarer: