tisdag 27 oktober 2009

Små människor

Om att se livet i alla barn. Vi kan aldrig trampa på dem, för de har känslor precis som vi. Vi måste tro på vad de säger, för de har tankar och upplevelser precis som vi. Vi måste tänka på dem, för det är värda precis lika mycket som vi. Vi måste ge dem vår tid och vår kärlek. Vi måste visa att vi finns där för dem, så att de förstår att vi går att lita på.

"Tror du gatorna gråter
när människor bara går på dom
Tror du gatorna gråter
ifall ingen bryr sej om
Nej oh nej, det tror jag ej
Men en sak vill jag säga dej
Att det finns människor som är små
och som många trampar på

Tror du spökena gråter
när människor inte tror på dom
Tror du spökena gråter
ifall ingen bryr sej om
Nej oh nej, det tror jag ej
Men en sak vill jag säga dej
Att det finns människor som är små
och som inte nån tror på

Tror du blommorna gråter
när människor inte ser på dom
Tror du blommorna gråter
ifall ingen bryr sej om
Nej oh nej, det tror jag ej
Men en sak vill jag säga dej
Att det finns människor som är små
och som ingen tänker på" K. Magnusson

1 kommentar:

Anders Sparring sa...

http://www.youtube.com/watch?v=nLT53duu3II