fredag 16 oktober 2009

Lediga dagar

Nu går snart bussen till Älmhult och familjen där. Det var så länge sen vi där, så ska blir riktigt roligt. Det är så skönt att vara där, bli lite lagom mycket ompysslad och slippa ta ansvar för alla måsten. Ingen mat att laga, fast jag brukar ändå hjälpa till, och framför allt en diskmaskin som snällt tar hand om all disk. Det är Hälsomässa också så ska besöka den en liten runda imorgon. Innan vi åker ska jag i alla fall hinna med att renskriva anteckningarna från dagens lektion.

Och jag måste bara berätta att jag hittade en död duva i loftgången igår. Hur stor är chansen att två fåglar flyger in på mindre en vecka? Det är märkligt. Livet och dess sammanträffande slutar aldrig att förvåna oss.

"De flesta av oss slösar bort våra liv som om vi hade ytterligare ett på banken." Ben Irwin

Nu tänker jag ha en riktigt mysig helg, så att jag är laddad inför nästa vecka.

Inga kommentarer: