torsdag 8 oktober 2009

Män som hatar kvinnor

Igår var en lång dag. Jag hann med hemskt mycket. Det började med att jag läst klart boken om Tematisk undervisning. Det var inte många sidor kvar, så tog mindre tid än vad jag trodde. Sen satt och fixade på min sida hos Arbetsförmedlingen. Jag vill verkligen ha ett jobb, men det är inte så lätt att få tag på. Det är ju inte direkt så att de växer på träd. En rund på maxi, bageriet och Netto var nästa punkt på dagen. Efter det så kom älsklingen hem en stund innan jobbet så då var det bara han som gällde. Underbart som vanligt. När han gått så stack jag och Samira på stan en runda. Jag letar efter nya jeans, men hittade inte direkt några som jag fastnade för. Jag får leta vidare. Jag köpte istället lite, lite naturgodis. Torkade äppelringar är ljuvligt. Jag borde göra ett gäng här hemma, men det kommer antagligen ta slut i ett nafs. Det är alltid roligt att prova på något nytt. Efter stan vara Samira här och åt, för att sen följa med mig på core/bosu. Det är riktigt roligt pass som utmanar en. Jag är helt fokuserar på mig själv och att hålla balansen. Jag kan inte fatta att det kan vara så svårt att stå på den där bollen.

Under tiden, när jag har tid över, läser jag just nu gärna i Män som hatar kvinnor. Den är riktigt bra och spännande så att jag knappt kan sluta läsa den. Det händer nya saker hela tiden som förvånar mig. Jag ska se filmen sen och se om den kan överträffa boken eller ej. Det är säkert jättemånga som redan läst boken, men har du inte gjort det så rekommenderar jag dem varmt.

En annan kul tanke. Tänk på vad som lockar oss. Är det likheterna eller olikheterna vi dras till? Och samtidigt finns det alltid något vackert att se hos varje individ. Det gäller bara att se med rätt ögon.

"Åsnor är vackra i åsnors ögon, svin i svins." Latinskt ordspråk

Inga kommentarer: