torsdag 1 oktober 2009

Ny syn på engelska?

Så är jag hemma igen efter skolan. En kort dag, vilket är superskönt och imorgon är jag ledig. Härligt det ju. Idag var jag på en av de roligaste engelska lektionerna i mitt liv. Vi fick skriva baksidestexter till olika bilder som skulle föreställa framsidor till böcker. Vi i min grupp tänkte och skrev. Jag imponeras av dem som bara kan fatta pennan och låta engelska ord fastna på pappret, lika lätt som jag kan göra det på svenska. I två veckor kommer vi jobba med något som kallas Storyline, vilket jag ser fram emot mycket. Det kommer ske på engelska och jag hoppas att jag kan få ett nytt sätt att se på engelska. Något som kan förändra min uppfattning om vad engelskundervisning innebär med texter, hörövningar och gloslistor. Storyline är en lärarstyrd elevaktiv metod som jag är väldigt nyfiken på. Jag tror absolut att jag kan ha användning för det i framtiden. Kanske hade min engelska varit bättre och en större del av mig om jag bara hade fått lärare som kunde se mina behov, väcka mitt intresse och engagemang. Det är det jag vill göra.

Inga kommentarer: